måndag 29 juni 2015

Då vinglar jag vidare, cyklingen är njutningsfull även om jag serverar saker som kan uppfattas negativt kanske kan man säga att variationerna gör livet mer innehållsrikt och spännande. Vill ju inte vara ett offer för omständigheterna utan en del av lösningen.

Sen har jag cyklat massor med mil med sköna miljöer som jag vill visa. Vill även ge den Tyska campingstatusen en annan bild en min förra här är några bilder på väg ner till Leer vid floden Ems.

Här är en port i vallen där man släpper ut vatten men hindrar havsvatten att strömma in vid högvatten och oväder 

Fårgrind!

Nämen en till!


Tog några bilder och kunde räkna till ca:120 bestolpade vingar på en begränsad yta! 

Morgondis från tältet


Snigelrace på tältet

Får betar på i stort alla vallar som skyddar mothavet.

Har ryggen mot en grav plats, och ser på håll någon form av monument!

Fylls med vemod när det blir tydligt vad det avser. Dessa meningslösa krig oavsett vem som utkämpar dom. Det finns annat som vi människor kunde ägna oss år!

En av många vackra cykelvägar!


Ytterligare en port i skyddsvallarna. Utan dessa skulle mycket av marken vara havsområde!



Grymt skön campingplats, min alldeles egen.


Vackra dikesrenar

Vad sägs om denna skönhet!

Först färjan

Sen skulle jag vänster men den vägen var stängd, eller öppen, det beror på perspektiv!

Så jag fick baka in min lilla husbil bland de andra stora! Sov gott och sen kl 07.30 trampade jag vidare.

Vackert och gott väder!

Ha det gött nu ska jag ladda med mer ström.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ge och ge igen och du får mer igen

Ge och ge igen och du får mer igen
Ge ger mer