onsdag 17 juni 2015

Två dagar i Danmark från Fredrikshamn till Svinklöv (med danskt ö). Himlen har bjudit på massor av sol och svalkande vindar. Trampat ca: 60 km om dagen upplevt massor träffat några andra cykelnördar med långfärdscykling som nördspecialitet. Det är kul! Man har samma passion och känner oftast någon form av samhörighet.

Vägarna har varit fantastiska på många sätt. I det här landet har man oftast en smal cykelbana parallellt med vägarna små som stora. Något som gör resandet tryggare och samtidigt ger det bra vägar inga omvägar i form av avkrokar som det oftast är hemma. Jag har cyklat på skogsstigar, små grusvägar, stränder, strävat genom sanddyner. Jag har sett små trevliga byar och njutit några koppar kaffe på cafe. Tyvärr glömde jag sätta på inspelningen av rutten men jag kompenserar det genom att ladda upp några kort som jag tagit idag.


Igår hittade jag en liten fin park där jag tog rast och avnjöt lite mat.


Inte hade jag räknat med denna när jag gjorde min planering! Någon sa att man kan äta en elefant bara Man delar upp den i tillräckligt små bitar. Så vad gjorde jag då, jag lastade av väskorna och bar dom upp för sanddynen, behöver ni krävande och effektiv träning så rekommenderas detta. Det blev några turer och till sist var det bara cykeln kvar. Utsikten från toppen var häftig en oändlig sandstrand bredde ut sig mot havet och bjöd in vågorna att dansa. Vacker och storslaget!!!
Nåja dit ner ska jag och efter några snygga fallövningar var packning, cykel och andfådd cyklist nere på stranden. Så trampade jag förnöjt vidare med havet dånande och däcken sjöng mot den hårda sanden. Okej jag erkänner att mina smala däck skar ner och jag blev liggande på sidan. Men fallet var kort och långsamt och jag var snabbt uppe igen. Det finns betydligt mer att berätta men det spar jag till en annan gång.
Så här hade jag inte tänkt mig när jag planerade, men kartor och verklighet är olika världar.


Där står den sista delen av elefanten och väntar på transport!



ha ett gott liv och njut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ge och ge igen och du får mer igen

Ge och ge igen och du får mer igen
Ge ger mer