torsdag 3 juli 2014

Sista kvällen på turen

.i morgon cyklar jag in till Malmö för att möta min vän där jag stannar till Söndag för att ta tåget hem. Bilden nedan är över Ven, fastlandet och havet däremellan. Blåst har varit  dagens tema, dugg och mulet. Nu kan man ju tycka detta är dåligt väder men det beror ju på vad man gör eller hur. För mig och cyklingen har det varit bra väder, lagom temperatur och blåst mig snett i ryggen, riktigt bra väder alltså. Nu när turen går mot sitt slut så finns det vissa  slutsatter  jag kan dra.
Dels om cyklandet i sig, det har varit bra att träna lite hårdare innan speciellt lår, knä och vad muskelatur. Hålla mig till bestämda mål och inte slira iväg bara för att det flyter och det finns mycket kraft. Det håller inte i längden speciellt inte för den planerade resan med nordsjön runt då gäller det ha både disciplin och och en välplanerad struktur.
Men det finns också erfarenheter jag fått när det gäller utrustning och den här sortens väder, en stramare och mer genomtänkt syn på vad som är nödvändigt. Färre plagg men mer mångsidighet då det blir mycket fuktigare och kallare vid kusten än vid inlandet. Detta i kombination till relativt hög aktivitet innanför kläderna.
Nästa fråga är den mentala/psykologiska hälsan/disciplinen - hur håller jag det mentala fokuset, inser  även att jag behöver böcker att läsa då det ibland blir långa kvällar på ödsliga platser. Men även ha en tydligare struktur om vad jag ska se och uppleva av det som finns att ta till sig på resan. Så väl hemma på måndag drar väl utvärdering och nyplanerande av etapp två av Nordsjön runt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ge och ge igen och du får mer igen

Ge och ge igen och du får mer igen
Ge ger mer